OTURUM DANIŞMANLIĞI

OTURUM DANIŞMANLIĞI

İKAMET NASIL ALINIR?

Türkiye ye resmi yollar ile giriş yapıp ikamet almak isteyen bütün yabancıların öncelikli olarak yapması gereken sabit bir ikametgah belirledikten sonra göç idaresi sitesinden randevu alarak ikamet başvurusu yapmak zorundadır. Başvuru yapıldıktan sonra gerekli evraklar aşağıda yazılmıştır

Kısa Dönem İkamet İzni için Gerekli Belgeler;

  • En az 6 ay geçerliliği olan Pasaport 
  • 4 adet arka fonu beyaz biometrik fotoğraf
  • Adres Belgesi (Kirada kalıyorsanız sözleşmenizin noter onaylı örneği. Bir türk vatandaşının yanında kalıyorsanız, yanında kaldığınız kişinin/kişilerin adres kayıt belgesi ve taahhütnamesi)
  • Özel Sağlık Sigortası Poliçesi
  • Randevu ve Başvuru formu
  • Harç ödeme dekontları

Oturum İzni Nasıl Yenilenir?

Kısa Dönem İkamet İznini yenilemek için yabancının mevcut ikamet izni süresi bitimine 2 ay kalmasından itibaren son güne kadar uzatma başvuruş yapılması gerekir. Başvurunun yapılmaması durumunda ikametin son gününden bir gün sonra ülkede kaçak duruma düşer

Aile İkamet İzni

Aile İkamet İzni, Türk vatandaşı ile evli yabancı uyruklunun veya Türkiye’de en az 1 sene boyunca yasal olarak ikamet eden iki yabancı uyruklu eşin birinin gelirini ispatlaması şartıyla alabileceği ikamet izni türüdür.

Aile ikamet izni almak için en önemli şartlardan biri yabancının vize ve ikamet izni süresinin dolmadan başvuru yapılmasıdır.

Aile İkamet İzni için Gerekli Belgeler;

Başvuru yapılan yabancıdan İstenen Evraklar;

  • Pasaport 
  • Biyometrik fotoğraf
  • Gerekli durumda özel sağlık sigortası
  • Randevu ve başvuru formu 
  • Harç ödeme dekontları

Eş’ten İstenen Evraklar;

  1. Nüfus cüzdanı fotokopisi
  2. Evlilik cüzdanı ve gerekli sayfa fotokopileri
  3. Adres kayıt sistemine kayıtlı olduğunu gösteren belge
  4. Adli sicil kaydı
  5. Tüm aile bireylerini de kapsayan sağlık sigortası
  6. SGK hizmet dökümü barkotlu tam döküm 
  7. Çalışan kişiye ait son 3 aylık maaş bordrosu 
  8. Şirket sahibi ise şirketine ait ( Güncel tarihli faaliyet belgesi, sicil gazetesi, vergi levhası ve imza sirküsü )

Öğrenci ikamet izni başvuru için gerekli evraklar;

  • Online olarak doldurulan kısa dönem öğrenci ikamet izni başvuru formu çıktısı
  • Pasaport ya da muadili bir belge ( Pasaport süresi en az 1 yıl geçerli olmalıdır)
  • 4 adet biometrik fotoğraf( beyaz fonlu ve son 6 ayda çekilmiş)
  • 1 yıl geçerli sağlık sigortası
  • Adresi gösterir belge (kira kontratı, yurt belgeleri, birinin yanında kalınacaksa adres taahhüt belgesi noter onaylı) olarak sunulması gerekmektedir.

Öğrenci ikamet izinleri kişinin eğitim süresine de bağlı olarak genellikle 1 yıl üzerinden verilmektedir. Eğitim süresine bağlı olarak her yıl tekrar yenileme başvurusu yapılarak aralıksız uzatılması gerekmektedir. Uzatma başvuruları öğrenci ikamet izninin bitimine 2 ay kala başlamakta olup ara vermeksizin devam edilmesi gerekmektedir.